سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا امیرالمومنین(ع)
قالب وبلاگ

مقام و منزلت امام علی(علیه السلام) در نزد ملایکه
ابن عباس می گوید که: شنیدم از حضرت محمد(ص) که می فرمود: چونکه مرا به آسمانها سیر شبانه(معراج) دادند به هیچ ملکی از ملایکه برخورد نکردم،مگر اینکه از من دربارة علی بن ابی طالب(علیه السلام) سوال می کردند تا جایی که من گمان کردم اسم علی(علیه السلام) از اسم من مشهورتر است.

پس آنگاه که به آسمان چهارم رسیدم، ملک الموت(فرشته مرگ) را دیدم که به من گفت: ای محمد! هیچ خلقی از خدا نیست مگر اینکه قبض روحش بدست من می باشد،

بجز تو و حضرت علی(علیه السلام)، چون خداوند متعال خود قبض روح شما را خواهد کرد. پس چون به زیر عرش الهی رسیدم حضرت علی(علیه السلام) را دیدم که

در زیر عرش الهی ایستاده بود.

پس من گفتم: ای علی از من سبقت گرفتی؟

جبرییل به من گفت: ای محمد! کیست آن کسی که با او این چنین صحبت می کنی؟ گفتم: این برادرم علی بن ابی طالب(علیه السلام) است.

جبرییل به من گفت: ای محمد! این علی(علیه السلام) نیست بلکه ملکی از ملایکة خداوند متعال می باشد که خداوند متعال آن را به صورت علی(علیه السلام) خلق کرده است.

پس ما ملایکه ای که مقرب درگاه الهی هستیم هر وقت مشتاق دیدار حضرت علی(علیه السلام) می شویم این ملک را زیارت می کنیم، بخاطر بزرگی و

کرامتی که حضرت علی(علیه السلام) در پیشگاه خداوند دارد.
منبع :eteghadat.com


کلمات کلیدی :امام علی(ع)،مقام و منزلت امام علی(علیه السلام) در نزد ملایکه،حضرت محمد(ص)،پیامبر اسلام،معراج پیامبر،حضرت جبرییل،ملک الموت(فرشته مرگ)،امیر مومنان علی(ع)


[ جمعه 90/12/19 ] [ 3:2 صبح ] [ aria haghi ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

تمام لذت عمرم در این است که مولایم امیرالمومنین(ع) است دوستان گرامی این وبلاگ متعلق به هیئت فدائیان امیرالمومنین(ع)ارادتمندان به علی بن موسی الرضا(ع)-مشهد نمی باشد وفقط نوحه های جلسه از این وبلاگ قابل دسترس می باشد برای رفتن به وبلاگ رسمی این هیئت به آدرس www.heyatfadaeyan.blogfa.com بروید. یاعلی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب




بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 127759