یا امیرالمومنین(ع) |
صد نام از اسامی مادرم و یک نام برای دخترم . .
برای نام گذاری دختر عزیزم دنبال اسامی و القاب حضرت زهرا سلام الله علیها میگشتم و بعد از مقدار نسبتا کمی گشت و گذار در احادیث و تاریخ به اسامی زیبایی رسیدم و تصمیم گرفتم برای اینکه خدمتی بسیار ناچیز به حضرتش کرده باشم مجموعه ای از این اسامی و القاب که برای نامگذاری مناسب است را در کنار هم جمع آوری کنم تا برای استفاده خودم و دوستانم و علاقه مندان حضرتش سهل الوصول باشد و در نتیجه مجموعه ای که مشاهده میکنید جمع آوری شد که حاصل ساعت ها تحقیق و فحص در منابع و کتاب های مختلف است که علاقه نام گذاری فرزندم گوشه ای بسیار کوچک از این انگیزه را پر میکرد و تمام مابقی انگیزه ام را عشق به وجود مقدسش سرشار کرده بود و امید دارم آنکه نفس کشیدنم به عشق اوست نظری به این اندک تلاش کند و پسند لیلی شِکَّر لب و شوخ چشمم بیفتد ...
فـــــاطــمــه بتول / حصان / حره / سیده / عذراء / زهراء / حوراء / مبارکه / طاهره / زکیه راضیه / مرضیه / محدثه / مریم / صدیقه / نوریه / سماویه / حانیه / والده / معصومه سلیله / حلیله / شهیده / ممتحنه / مظلومه / صابره / صادقه / رشیده / فاضله / علیمه مطهره / غراء / تحفه / تفاحه / حبیبه / قرینه / حلیفه / نبعه / عارفه / بضعه دُرّه / مفضله / شجره / بره / مهدیه / ریحانه / منصوره / مُدونه / ظاهره / رضیه زاکیه / مصلیه / قائمه / شاهده / صائمه / ولیه / نقیه / علیه / سلیمه / حلیمه جمیله / حفیفه / صالحه / مصلحه / صبیحه / محمده / نصیبه / مجیبه / شریفه / مکرمه عالمه / فاتحه / منعمه / داعیه / معلمه / شافعه / مشفقه / جاهده / ناصحه / راقیه ناصیه / حاضره / وافیه / عدیله / زهره / حکیمه / زاهده / مونسه / کاظمه / رئوفه راحیل / خاتون / حسناء / بتول / باکیه / حبیبه / مبشره / کوثر / عادله / ریحانه البته این اسامی و القاب تمام آنچه که در مورد حضرتش وارد شده نمی باشد و دو قسمت از اسامی و القاب را ذکر نکردم : 1) اسامی و القابی که برای نامگذاری افراد به جهات مختلف مناسب نیست و در موضوع تحقیق جای نداشت مثل لقب : مضطهده و مغصوبه 2) اسامی و الفاظی که مدرک معتبری برای اثبات انتساب آنها به حضرتش پیدا نکردم مثل لقب : حنانه ان شاء الله در زیر لوای مبارک حجت ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف جزو بانوان لشکرش باشد ( کپی برداری از اسامی مانعی ندارد که هیچ ؛ تازه باعث خوشحالی هم هست . . . )
[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 8:49 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
ابراهیم (ع)
ملقب به خلیل الله ، خلیل الرحمن و ابوالانبیاء (پدر پیامبران)، دومین پیامبر اولوالعزم (بزرگ و نستوه) بعد از نوح (ع) است. او جد بزرگ عربها، از طریق پسرش اسماعیل، و نیز جد بنی اسرائیل از طریق پسر دیگرش اسحاق (ع) است. چهاردهمین سوره قرآن مجید به نام اوست. قرآن به پیوند معنوی و عمیق حضرت رسول (ص) و دین اسلام، با حضرت ابراهیم (ع) تصریح کرده است . (آل عمران، 68؛ حج، 78). سلوک معنوی و ایمانی ابراهیم(ع)از سرگشتگی تا توحید راسخ و شامخ ، از برجسته ترین و زیباترین پدیده های تاریخ ادیان است به ویژه که حضرت ابراهیم (ع) در هر سه دین توحیدی، یهودیت ، مسیحیت و اسلام، بسیار محترم است و این ادیان را به نام او ادیان ابراهیمی می نامند.
نمرود که پادشاه ظالم و بی ایمان زمان او بود همواره با او مبارزه و مجادله می کرد و سرانجام ابراهیم (ع) را به آتش انداخت اما به امر الهی آتش بر او سرد و سلام و به اصطلاح گلستان شد. او طبق رؤیای صادقه ای ، عزم قربانی کردن فرزندش اسماعیل (و به قولی اسحاق) را نمود ولی درست در لحظه اجرای عمل قربانی ، فرشته ای از سوی خداوند برای او بشارت آورد که در این امتحان الهی پیروز شده است و مانع ذبح فرزند او اسماعیل شد . (صافات، 101- 107) از جمله کارهای بزرگ این پیامبر اولو العزم بنا گذاردن خانه کعبه است. مقبره او در جایی بنا شد که امروزه شهر الخلیل (در فلسطین) است. [ دوشنبه 90/12/15 ] [ 2:10 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 2:4 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
+ داستان حضرت موسی (ع) و مرد شراب خور رو نشنیدید؟یک مردی مست بود جلوی حضرت موسی رو گرفت و گفت ای موسی تو می گی خدا عذاب می ده گناه می نویسه برو به خدا بگو منت خدا رو نمی کشم . روزیشم نمی خوام که هی تو می گی گناه نکنید روزیتون کم میشه . اصلا من روزی خدا رو نمی خوام و به خدا بگو از خدایی اینجور خدا ننگمون می شه که اینجور خدای سخت گیر داریم که نمی ذاره هیچ کار بکنیم. [ دوشنبه 90/12/15 ] [ 2:2 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
(خداوندا،منتقم خون زهرارابرسان.اللهم عجل لولیک الفرج.)برای سلامتی مهدی زهراصلواتی عنایت بفرمایید. [ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 5:32 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
تاریخچهشیخ مرتضی انصاری از نخستین فقیهانیست که به بحث در مورد ولایت فقیه میپردازد.[3] او این بحث را در کتاب مکاسب خود مطرح کرده و منصب فقیه جامعالشرایط را در سه منصب افتا، قضا و سیاست شرح میدهد. او ولایت فقیه در افتا و قضاوت را میپذیرد ولی در گسترش آن به حوزه امور سیاسی تردید جدی دارد. او معتقد است «استقلال فقیه در تصرف اموال و انفس، جز آنچه از اخبار وارده در شأن علما تخیل میشود، به عموم ثابت نشدهاست.» و «اقامه دلیل بر وجوب اطاعت فقیه همانند امام جز آنچه با دلیل خاص خارج میشود، خار در خرمن کوبیدن است»[4] در واقع ولایت محدود فقیه مدتهاست که در فقه شیعه پذیرفته شده و به آن عمل میشود.[نیازمند منبع] از هنگام خلق مقام مرجعیت در سده چهارم قمری.[نیازمند منبع] بر مبنای این نظریه مجتهدین حق قضاوت، صدور فتوی و اخذ وجوهات شرعی را دارند.[نیازمند منبع] به طور کلی فقه سیاسی شیعه در دوران معاصر در دو بنیاد متفاوت توسعه یافتهاست، نخست اندیشهگران مخالف ولایت سیاسی فقیهان که مرتضی انصاری مهمترین نماینده? آنان است و رهبران مذهبی مشروطه به ویژه محمدحسین نائینی نیز با رویکردی سلبی به دولت و تأیید شرعی مشروطه آشکارا از آن حمایت میکنند و دوم اندیشههای مبتنی بر ولایت سیاسی فقیه که کاشفالغطاء و بهویژه صاحب جواهر و احمد نراقی شاخصترین چهرههای آن هستند. روحالله خمینی و پیروان آن او نیز هر چند همچون دسته? دوم ولایت سیاسی فقیهان را میپذیرند اما ساختار کاملاً متفاوتی ر ا برای آن پیشنهاد میدهند که موجب میشود ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی تفاوت آشکاری با ولایت سیاسی فقهایی چون صاحب جواهر و نراقی داشته باشد.[5] ادلّهپشتوانه روایی ولایت فقیه، مقبوله عمر بن حنظله است. بنابر این روایت، فقیه دارای صلاحیت را امامان شیعه به نیابت نصب کردهاند و این نیابت به گونه? عام است.[6] فقهای شیعه بر اصل حجت بودن فتوای فقیه عادل دارای شرایط فتوا بر افرادی که آن فقیه را به عنوان مرجع تقلید، یعنی به عنوان متخصصی که در احکام تحقیق کرده و دارای اجتهاد میباشد، صرفاً در مورد احکام شرعی متفق اند[7][8] و حتی برخی از آنان، این اصل را بدیهی دانستهاند.[9][10] اما گسترش این نیابت در کلیه امور مورد اختلاف مخالفین نظریه ولایت مطلقه فقیه میباشد. [ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 2:3 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
برای فرج مهدی زهرا دعاکنید.به امیدفرج.سلامتی قطب عالم بشریت مهدی فاطمه(سلام لله علیها)صلوات. [ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 1:18 صبح ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
صمت وجوع وسهر و عزلت وذکر به دوام : ناتمامان جهان راکند این پنج تمام. به گفته ی حضرت ایت الله مجتهدی(ره):این یک بیت شعر،خودیک کتاب اخلاق است. [ سه شنبه 90/12/9 ] [ 9:56 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
[ جمعه 90/12/5 ] [ 8:48 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
[ جمعه 90/12/5 ] [ 8:37 عصر ] [ aria haghi ]
[ نظر ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |